сряда, 30 юли 2008 г.

Вътрешна оптимизация. Част I

Вътрешната оптимизация представлява промени по кода на сайта. Тя е важна част от процесът по цялостна оптимизация на сайта. В какво точно се състои вътрешната оптимизация:
1. title таг.
Този елемент трябва да е не по-дълъг от 60-70 символа. Желателно е за всяка ваша вътрешна страница title да е различен и уникален.
Пример:
Имате сайт за имоти с няколко вътрешни страници.
А) Начало
Б) Търсене
В) За нас
title може да бъде следният:
За А) Имоти | Купувай-продавай изгодно имоти
За Б) Имоти | Намери идеалният имот за теб
За В) Имоти | Кои сме ние
Разбира се можете да импровизирате колкото искате.
Защо title трябва да е различен? Защото Гугъл обича уникалността!
ВАЖНО: Желателно е title да съдържа ключовите думи които искате да ползвате. Ако оптимизирате сайт на Български език не пишете латинска транскрипция на думите Гугъл може да направи това сам! Можете да ползвате синоними.
2. meta тагове
meta таговете които имат значение за оптимизацията са следните:
A)meta name="description" content="Кратко описание на сайта"
Б)meta name="keywords" content="Ключови думи отделени със запетайка"
В)meta name="robots" content="Една или две стойности от следните: all, none, index, follow, noindex, nofollow"

А)meta name="description" content="Кратко описание на сайта"
Този таг представлява описание на вашият сайт с няколко изречения, като тагът не трябва да надхвърля 200 символа.
Пример:meta name="description" content="Покупко-продажба на имоти. Апартаменти, мезонети, вили.Без комисионна."
Б)meta name="keywords" content="Ключови думи отделени със запетайка"
В този таг поставяте ключовите думи като тежестта им е най-голяма в началото и намалява към края. Ключовите думи се разделят с запетайка. Дължината на тага е около 350-400 символа.
Пример: meta name="kaywords" content="двустаен апартамент, тристаен апартамент, четиристаен апартамент, мезонет, офис, парцел, недвижими имоти, наеми"
В)meta name="robots" content="Една или две стойности от следните: all, none, index, follow, noindex, nofollow"
Този meta таг дава указания на търсещите машини какво от вашият сайт да индексират. Стойностите които можете да окажете са следните:
  • all - пулно индексиране на страницата включително и връзките които има в нея (препорачително).
  • none - забранява индексирането на текста и връзките (позва се при текущо изготвяне на сайта).
  • index - индексиране само на началната страница.
  • follow - указва проследяване на всички връзки в сайта.
  • noindex - забранява индексирането на страницата.
  • nofollow - забранява проследяването на връзките.
ВАЖНО: meta таговете колкото и да са маловажни, са нужни за една качествена оптимизация. Не ги пренебрегвайте именно те могат да наклонят везните във ваша полза.


СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ

Няма коментари: